11
2023
A recicla înseamnă, printre altele, a fi educat, civilizat și dispus a face un efort în plus. Și a fi conștient de consecințele acțiunilor tale.
A recicla înseamnă a fi dispus să faci efortul de a clăti o doza de bere sau borcanul de la zacusă și a o scurge de apă.
A recicla înseamnă a fi dispus să faci efortul să cureți eticheta de hârtie de pe sticlă sau plastic.
Să faci efortul să cari sacul cu reciclabile la tomberoanele dedicate din fața blocului sau de la capătul străzii.
Să aduni în punga de la McDelivery toate hârtiile și cutiile de pizza curățate de orice urmă de mâncare și apoi să le cari pe toate la tomberonul de reciclat.
Să scoți dopul de la bidoanele de plastic și, eventual, să le aduni și pe ele separat pentru proiectul Capace cu Suflet.
Da, a recicla înseamnă a fi civilizat tu cu tine, a înțelege de ce e bine să reciclezi și să faci eforturi în plus față de dusul gunoiului la tomberon.
A recicla înseamnă să înțelegi că efortul depus de tine pentru a spăla & aduna & căra ambalajele este mult mai mic decât beneficiile reciclatului. Așa cum aruncarea unei doze de suc în pădure ne afectează pe toți, la fel și efoturile tale, chiar dacă nu au rezultate imediate, afectează întreaga comunitate. Și asta e mare lucru! Puterea exemplului a funcționat și va funcționa întotdeauna!
Cei care nu reciclează și nu ”cred” în reciclare (așa cum nu ”cred” în calitatea produselor bio), se uită chiorâș pe sub sprâncene la cei care se cară cu pungile către centrul de reciclat. Eu nu-mi bat capul deloc cu ei, nu cred că vor înțelege vreodată ...
Era să uit: a recicla mai înseamnă și a observa cât de multe ambalaje aruncăm. Gunoiul menajer minus reciclabilele se va împuțina dramatic! Și te vei întreba: ”Oare gunoiul adunat la mine în casă chiar este în mare parte format din ambalaje? Care și astea costă bani? Adică arunc bani la gunoi?”
Mai mult de 50% din gunoiul menajer este format din ambalaje. Ambalaje care costă, prețul lor a fost inclus în prețul final al produsului. Cumpărăm și aruncăm atât de multe ambalaje…. Gândește-te la asta!