DE STIUT

Puma sau plasma?

ce cumpara romaniiCu siguranta Puma. Sau Guci, D&G sau Zara. Pentru ca romanii cheltuie pe haine mai mult decat pe electronice. De fapt, pe electronice cheltuie cel mai putin si pe bunuri pentru casa cel mai mult.  Acest lucru reiese dintru studiu realizat de Euromonitor International  pentru anul 2007, cand creditul pentru consum era inca pe val. La fel si cel pentru cumpararea si construirea de case, ceea ce explica cheltuielile mari cu bunuri pentru casa (pentru mobila, covoare, corpuri de iluminat, lenjerie, tacamuri si vesela, unelte, produse pentru curatat, produse din hartie si servicii pentru casa).

Deci romanul are grija inainte de toate sa-i fie bine acasa. Nimic rau in asta. Casa este sanctuarul unde te relaxezi, unde iti intemeiezi familia si unde iti recapeti fortele pentru zilele de munca. Daca iti place acasa la tine, ai mai multa putere sa infrunti lumea. Iar noi cheltuim destul de bine pentru asta.
La acesta categorie au contribuit si miile de vile si mega-vile ce s-au construit in toata tara.

Pe locul doi se afla cheltuielile pe alcool si tigari. Probabil efortul de a obtine banii si a-ti pune casa la punct trebuie sustinute cu astfel de produse.  Sau, dupa ce ai casa frumoasa, stai frumos in balansoar cu o bere si o tigara; plus sampania pe care o spargi la inaugarare, plus petreceri pe care le dai pentru prieteni ca doar ai casa faina acum.

Cheltuielile cu timpul liber si relaxarea includ jocuri, jucarii, carti, animale de companie, echipament sportiv si pentru camping, barci, echipamente pentru gradinarit, instrumente musicale, bilete la teatru, filme si muzee.
Aici isi spun cuvantul multele magazine DYI (do it yourself, adica fa-o singur) care s-au deschis in tara, Orange film si faptul ca avem si munti si mare, iar in weekend orasele raman aproape pustii.

ce cumpara romaniiCheltuielile cu haine si incaltaminte ocupa un loc penultim in cosul nostru de cumparaturi, asta poate si pentru ca nu fiecare oras mare are mall inca. Dar investitorii se ocupa sa rezolve si acest lucru.
Ma astept ca in anii urmatori aceste cheltuieli sa creasca, mai ales pentru ca avem multi designeri de haine si accesorii buni si foarte buni, dar mai ales pentru ca romanului ii pasa cum se imbraca si ce crede vecinul despre el. |shopping|

Cheltuielile cu produse electronice se situeaza pe ultimul loc si includ cheltuielile pentru calculatoare, televizoare, echipamente audio si foto, insa nu si telefoane celulare. Sincer, asta ma mira. Credeam ca tot romanul si-a schimbat echipamentul electrocasnic si electronic din casa odata cu mirajul creditelor, dar se pare ca nu in 2007.

Comparatie cu alte tari este inutila, din punctul meu de vedere.  Suntem o categorie aparte de consumatori, care nu joaca dupa reguli ci dupa bunul plac.
De notat faptul ca nu apar cheltuielile cu mancare, bauturi nealcoolice, restaurante si fast-food-uri; la capitolul asta cred ca am fi stat destul de bine.

Iata categoriile, in ordinea in care au fost analizate.

  1. Haine si incaltaminte (miliarde USD): 3,4 [intre 100 si 200 $ per capita]
  2. Electronice (miliarde USD): 1,5  [mai putin de 100 $ per capita]
  3. Alcool si tigari (miliarde USD): 5,7 [intre 200 si 400 $ per capita]
  4. Bunuri pentru casa (miliarde USD): 5,9 [intre 200 si 400 $ per capita]
  5. Timp liber si relaxare (miliarde USD) (nu include vacante si calatorii): 4,9 [intre 200 si 400 $ per capita]

Sursa: ziarul New York Times

Ce parere ai despre aceste cifre? $-)

Care este cel mai valoros "bun" al Romaniei? [Which is Romania´s most valuable asset?]

[View Results]

Loading ... Loading ...

0
  • Lasa un comentariu
Lasa un comentariu la acest articol sau un trackback de pe site-ul tau.
You can leave a comment, or trackback from your own site.
-->
Ți-a plăcut articolul? Votează-l!
Prinde și noutățile pe e-mail!

 

libris.ro answear.ro carturesti.ro

Adresa ta de e-mail rămâne confidențială. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *.

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:joy: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:( 
:unsure: 
;-) 
:star: 
:) 
;;) 
:ruj: 
:sos: 
O:-) 
b-( 
>:/ 
:-@ 
:cafea: 
:-?? 
[-( 
\\:D/ 
$-) 
:rom: 
;)) 
:-j 
:!! 
:idee: 
:admir: 
:-* 
:^o 
:)) 
L-) 
:lost: 
:-B 
%%- 
%-( 
^:)^ 
:wrong: 
:)>- 
:secret: 
[-O< 
:happy: 
:interzis: 
:shop: 
:scris: 
:econom: 
:urari: 
 
Acest articol are 1 comentariu aprobat până acum.
Alexandra

Salut,
Am o mica rugaminte, daca vreti sa raspundeti la un mic chestionar despre profilul identitar al blogerilor
http://89.44.156.94/
E pentru lucrarea de licenta. Puteti sa il dati si mai departe.
Merci mult si sa fiti iubiti!