REVISTELE LUI 2022

Care mai e situația cu revistele glossy din România?

reviste glossy romania

Dragi cititoare, situația cu revistele glossy din România nu este prea roz. Asta se vede cu ochiul liber. Revistele sunt tot mai puține iar prețul lor a crescut. În contextul în care suntem bombardați cu informații despre pandemie, războaie, recesiune economică și tot felul de alte probleme, ne este tot mai greu să ne deconectăm de la realitate și să ne relaxăm cu o revistă în mână și cu un ceai cald sau un pahar de vin.

Eu nu mai știu de care treburi să mă apuc mai întâi, ce să prioritizez și ce să amân, cum să mai împart timpul și să mă împart pe mine. Căci parcă sunt tot mai multe probleme de rezolvat și tot mai puține resurse de timp, bani și imaginație.

Ideea acestui articol a venit de la o cititoare care îmi trimite pe e-mail următorul mesaj: ”A apărut revista Glamour, ediția primavara-vara, format mare, cartonat, 50 lei; revista se creează independent, iar conținutul materialelor este destul de diferit față de standardul de acum 10 ani de pildă. Este bine sau mai puțin bine, arta, interviuri, probleme actuale etc dar revista nu mai este glamour … Eu  am nevoie de un pic de visare, de frumusețe, de vedete reale, am cumpărat-o din obișnuință. Îți doresc toate cele bune, să ne bucurăm de clipa prezentă.”

Tatiana, îți mulțumesc pentru mesaj. Așa este! Conținutul tuturor revistelor s-a schimbat. Cred că reprezintă modul lor de adaptare la felul în care însăși viața noastră s-a schimbat. Unele subiecte chiar nu mai pot fi ținute sub preș, este nevoie de transparență și comunicare pentru a înțelege cu adevărat viața asta. Iar alte reviste pur și simplu le spun oamenilor ceea ce vor să audă, nimic mai mult.

Partea mea preferată din revistele de altădată erau reclamele la parfumuri. Adevărate opere de artă! Îndemnau la visare, la relaxare, la povești. Creativitatea noastră este dovada clară că suntem vii și că avem puterea să ne facem viața mai frumoasă și mai ușoară. Iar reclamele la parfumuri (sau anumite produse de înfrumusețare) erau însăși definiția creativității și a frumosului, cel puțin pentru mine.

Tatiana mi-a mai scris că: ”În acel mesaj mi-am exprimat o opinie cu iz de nemulțumire ce-i drept dar hai să subliniez și lucrurile bune, pozitive. Chiar astăzi mi-am cumparat Elle pe luna iunie, una dintre revistele favorite alături de recent disparuta Harper’s Bazaar, cu materiale mai adecvate sufletului meu. Nu vreau să se înțeleagă greșit, nu sunt adepta articolelor facile, tembele, surse copioase de amuzament de ani de zile … Dar să nu picăm în cealaltă extremă, să transformăm o revistă glossy într-un amestec nedefinit de arta, sfaturi prețioase, teme sociale, un strop de beauty și tendințe în modă. Dacă am nevoie de subiecte serioase, specializate și pertinente, biblioteca personală îmi este la îndemână dar seara sau în zilele libere am nevoie de câteva minute de MAGIE.”

Eu am decis să scriu cuvântul magie cu litere mari, ca să atrag atenția asupra lui. A cam dispărut magia din viața noastră. Sau s-a transformat. Acum caut singură magia din viața mea, o văd doar eu căci nu mai vine din exterior. Nici nu are cum să mai vină din exterior, căci exteriorul nu se mai potrivește cu interiorul meu.

Îi mulțumesc Tatianei pentru mesaje (am primit acordul ei pentru publicare), dar și celorlalte cititoare care îmi trimit gândurile lor pe e-mail sau prin mesaje private pe Facebook. Mă bucură mult dialogul cu voi!

Revistele glossy se schimbă așa cum ne schimbăm și noi odată cu vremurile astea. E normal să regretăm vremurile bune care au fost, însă cred că au fost bune doar din anumite puncte de vedere, superficiale. Niciuna dintre noi nu știe ce va urma, eu doar sper să avem curajul și tăria să luăm cele mai bune decizii pentru noi și copiii noștri.

Tu ce părere ai despre evoluția revistelor glossy din România?

1
  • Lasa un comentariu
Lasa un comentariu la acest articol sau un trackback de pe site-ul tau.
You can leave a comment, or trackback from your own site.
-->
Ți-a plăcut articolul? Votează-l!
Prinde și noutățile pe e-mail!

 

libris.ro answear.ro melkior.ro

Adresa ta de e-mail rămâne confidențială. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *.

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:joy: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:( 
:unsure: 
;-) 
:star: 
:) 
;;) 
:ruj: 
:sos: 
O:-) 
b-( 
>:/ 
:-@ 
:cafea: 
:-?? 
[-( 
\\:D/ 
$-) 
:rom: 
;)) 
:-j 
:!! 
:idee: 
:admir: 
:-* 
:^o 
:)) 
L-) 
:lost: 
:-B 
%%- 
%-( 
^:)^ 
:wrong: 
:)>- 
:secret: 
[-O< 
:happy: 
:interzis: 
:shop: 
:scris: 
:econom: 
:urari: 
 
Acest articol are 1 comentariu aprobat până acum.
sara decor

Cred ca sunt din ce în ce mai neinspirat în ceea ce privește inserturile. Cadouri aiurite de umplutura, rar mai găsești ceva util, sau ceva sa testezi cu drag. Odinioară cumpăram și 3 sau 3 reviste lunar doar ptr cadou. Acum pun în ele brățări de fier, chokere, uleiuri, cataloage, etc. Numai aiureli.!