SUPERBLOG

Cum ar trebuie sa fie un magazin online de produse electronice

Pareri magazin onlineCumparaturile online sunt in crestere, acesta e un lucru stiut. Iar prezenta situatie economica nu poate decat sa avantajeze acest tip de comert, care se detaseaza de cel clasic prin costurile reduse si implicit preturile mai mici ale produselor. Cazul cel mai fericit il reprezinta vanzarea de produse electronice, care se realizeaza mult mai comod online, mai ales ca produsele electronice nu trebuie nici probate, nici incercate. Poate cu exceptia celor al caror design conteaza, si atunci mergi intrun magazin si le testezi.

Sa luam un caz concret: magazinul online de produse IT & C arigo.ro. Unul din multele magazin online de produse electronice, insa cu un parfum aparte: un cod de 8 reguli clare pe care echipa arigo se jura sa le respecte. Navigand acest site, mi-au venit cateva ganduri:

10 lucruri care-mi plac la site-ul arigo.ro:

  1. designul curat si placut ochiului, ce face navigarea simpla si rapida;
  2. lista producatorilor, utila celor care sunt fideli anumitor marci;
  3. afilierea cu price.ro, site-ul pentru compararea preturilor; acest gest arata ca nu le este teama de cei care cauta produsele cele mai ieftine si ca sunt constienti de valoarea adaugata produselor de catre serviciile lor;
  4. rasplatesc cate un client, prin tragere la sorti lunara, cu un cadou;
  5. au blog;
  6. programul de lucru este afisat pe site, la contact;
  7. specificatiile fiecarui produs sunt destul de numeroase pentru a-ti da seama daca corespunde criteriilor tale sau nu;
  8. fiecare produs are link catre pagina oficiala a produslui de pe pagina producatorului, ceea ce e super, caci alte magazine online triseaza la acest aspect;
  9. sistemul de comparare a produselor;
  10. functia de recomandare a unui produs unui prieten.

Pareri magazin online arigo.ro9 lucruri care nu-mi plac la site-ul arigo.ro:

  1. blogul nu este actualizat mai des, ultima insemnare fiind din 14 iulie;
  2. nu are RSS cu ultimele produse adaugate in magazin;
  3. moneda nationala este leul si nu ron-ul, deci as vrea sa vad preturile afisate in lei, sau macar cu specificatia “lei noi”, daca considera ca este necesara ;
  4. mi-ar place sa aiba un formular separat pentru colectarea opiniilor clientilor (feedback sau testimonials), incurajand astfel fidelizarea si imbunatatirea serviciilor;
  5. mai multe criterii de sortare a produselor, pa langa cel legat de pret si brand. Cel mai tare atu al unui  magazin online este posibilitatea de sortare a produselor dupa criteriile care prezinta interes, iar acest atu nu este folosit la maxim (mai ales ca magia mysql este usor de folosit). De exemplu, pentru telefoanele fixe (ma intereseaza unul fara fir), ar fi urmatoarele criterii: culoare, cu fir sau fara fir, tipul ecranului, daca are speaker sau nu, capacitate memorare numere etc.;
  6. desi are reduceri de preturi la anumite produse, nu are o pagina anume cu promotiile / reducerile curente;
  7. nu are un sistem de fidelizare a clientilor. Cel cu tragerea la sorti lunara pentru un cadou mi se pare prea diluata pentru a influenta fiecare client;
  8. nu exista un formular prin care clientul sa spuna daca doreste un anumit produs care nu se gaseste pe site. Din dorinta de fidelizare, echipa arigo.ro va cauta sa serveasca clientul respectiv, castigand respect. Sau, cel putin, va afla despre brandurile si categoriile conexe celor déjà prezente de care sunt interesati clientii;
  9. istoria magazinului in cifre (ceva in genul cum am eu pe blog in dreapta): vechime, numar produse listate, numar produse aflate la reducere, numar clienti serviti etc.

Dupa parerea mea, fidelizarea clientilor va fi intotdeauna asigurata de calitatea serviciilor. Mai ales ca un magazin online de desfacere a produselor altor producatori nu poate controla calitatea produselor pe care le vinde. Iar arigo.ro pleaca de la premise care duc la fidelizarea clientilor. ^:)^

PS. Acest articol a fost scris in cadrul concursului Super Blog 2008, etapa 16.

0
  • Lasa un comentariu
Lasa un comentariu la acest articol sau un trackback de pe site-ul tau.
You can leave a comment, or trackback from your own site.
-->
Ți-a plăcut articolul? Votează-l!
Prinde și noutățile pe e-mail!

 

melimeloparis.ro answear.ro librariadelfin.ro

Adresa ta de e-mail rămâne confidențială. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *.

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:joy: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:( 
:unsure: 
;-) 
:star: 
:) 
;;) 
:ruj: 
:sos: 
O:-) 
b-( 
>:/ 
:-@ 
:cafea: 
:-?? 
[-( 
\\:D/ 
$-) 
:rom: 
;)) 
:-j 
:!! 
:idee: 
:admir: 
:-* 
:^o 
:)) 
L-) 
:lost: 
:-B 
%%- 
%-( 
^:)^ 
:wrong: 
:)>- 
:secret: 
[-O< 
:happy: 
:interzis: 
:shop: 
:scris: 
:econom: 
:urari: 
 
Acest articol are niciun comentariu aprobat până acum.