Care este situația revistelor glossy românești în vremea coronovirusului COVID-19?
Dragi cititoare, sper ca acest mesaj să vă găsească sănătoase și în siguranță.
Lucrurile s-au schimbat mult în jurul nostru iar asta influențeză obiceiurile noastre zilnice care ne asigurau starea de bine. Tabieturile și ritualurile de la începutul și finalul fiecărei zile nu vor mai fi aceleași – inclusiv cititul revistei preferate în timp ce savurăm o cafea sau un platou cu fructe.
Am luat inițiativa de a trimite prin e-mail 2 întrebări redacțiilor revistelor glossy românești ce sunt prezentate aici pe blog. Știu că vă sunt dragi revistele și le căutați la chioșcurile de presă în fiecare lună, de aceea meritați să știți ce se întâmplă cu ele în perioada imediat următoare.
Întrebările trimise sunt:
[1] Cum s-a adaptat redacția revistelor glossy din portofoliul dvs. la noua situație?
[2] Credeți că vor fi întârzieri sau chiar anulări ale apariției edițiilor viitoare ale revistelor la chioșcuri?
Iată răspunsurile primite:
- Răspunsul primit de la redacția revistelor din portofoliul Burda România: Burda Style, Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Ioana, Beau Monde Style.
Mulțumim pentru interesul arătat și pentru mâna de ajutor dată ca să ne informăm cititoarele și cititorii.
Înainte de toate, vrem să comunicam celor interesați ca toți angajații și colaboratorii noștri sunt în siguranță, atât cât se poate, din confortul căminului lor. Burda Romania a implementat sistemul de lucru de la distanță încă din 2009, așa că aceste zile ne-au găsit gata pregătiți de munca de acasă. Sigur că ne lipsesc ședințele de sumar, ședințele foto și socializarea în chip firesc, dar suntem responsabili, ne gândim la noi, la familiile noastre, la prieteni și vecini.
Toate revistele din portofoliul Burda Romania, glossy sau nu, pleacă la tipar în mod obișnuit și vor fi difuzate de către noi pe piață în mod obișnuit. Ne gândim cu recunoștință la colegii noștri din sistemul de distribuție a presei și la cei care rămân în chioșcul lor, la dispoziția clienților, le mulțumim și îi rugăm și pe această cale să respecte toate măsurile comunicate de autoritățile române și de angajatori.
Îi îndemnăm pe cititorii noștri ca în drum spre magazinul alimentar sau spre farmacie să își ia cu toată încrederea unul dintre numerele revistelor noastre. Fără să ignorăm realitatea acestor zile, promitem să arătam partea frumoasă din om și lume, să descrețim frunțile și să fim buni companioni la vremuri de “(auto)claustrare” în casă.
În același fel informat și optimist suntem și pe site-urile noastre. Avem nevoie să ne bucurăm, avem nevoie de infuzie de normalitate, avem nevoie de orice ne aduce aminte că și spiritul uman trebuie “hrănit”, nu doar trupul.
Domeniul presei scrise este oricum unul afectat de obiceiurile de consum ale omului modern. Ne așteptăm la impact negativ asupra industriei, într-adevar, dar pe această cale, vreau să vă aduc aminte tuturor că în spatele unor pagini tipărite sau ale unor articole postate online sunt oameni, profesioniști a căror muncă este remunerată. Burda Romania este preocupată și de dorința de a păstra locurile de muncă ale angajaților și colaboratorilor săi, tot atât cât e preocupată de siguranța și bunăstarea lor și a celor care ne citesc.
Cu certitudine, revistele vor ajunge la cititori, la timp, nu avem semnale deocamdată că va fi altfel, fiecare redacție se străduiește să găsească variante de a realiza rubricile favorite ale cititoarelor, fără a se expune, păstrând distanța socială. Suntem într-o branșă creativă, e o provocare pentru noi să reinventăm iar și iar ceea ce propunem în paginile noastre.
Urmează să ne informăm cititorii că vindem revistele glossy în special la bucată + 10 lei pe transport, prin curier.
Avem ediții digitale, pe diverse platforme.
Vreau să cred că trecem și de asta și că revistele tipărite încă vor ajunge în casele oamenilor.
Dacă ne uităm la statisticile oficiale și la cum nu reusesc concetățenii noștri fără aplecare spre carte să se ajute pe ei și societatea, urmând un minim de reguli, cred că reeducarea noastră întru citit, scris, reguli, vezi de tine și de aproapele tău, e imperios necesară.
Până la a ajunge să citească o carte, pot să înceapă cu o revistă.
Iar cei care au aplecarea spre carte, în revistă au partea încă optimistă a vietii.
Ai grijă de tine, îți mulțumim că ne ești aproape.
== Susana Pletea, COO Burda Romania == - Răspunsul primit de la redacția revistelor din portofoliul Ringier România: Avantaje, ELLE, Unica, VIVA!.
Suntem în așteptare, facem analize interne și scenarii și încă nu am luat vreo decizie referitoare la viitoarele apariții pe piață, vom actualiza pe site-urile grupului deciziile pe care le vom lua.
== Andrei Ursuleanu, director vânzări Ringier România ==
- Răspunsul primit de la Enigma Publishing House, ce editează revistele SHAPE și PARENTS:
Revista SHAPE va apărea trimestrial. Prima editie va fi pe piață săptămâna viitoare. Revista PARENTS nu se mai publică deocamdată. În funcție de feedback-ul distribuitorilor de presă vom merge mai departe cu ajustări de tiraje.
Revistele editate de noi sunt CHIP, Casa de Vacanță, Retețe Bucătăria de Azi, Gospodine, SHAPE și 6 reviste de integrame sub brandul ENIGMA, plus niște cărți / reviste de colorat, Almanah Enigma – Club de Colorat. Pe toate le găsiți la chioșcurile de presă.
== Felician Scorobete, editura Enigma Publishing House ==
- Răspunsul primit de la BP Publishing Media, ce editează revistele ForbesLife și ForbesKids:
1.A. De circa două săptămâni, lucrăm toți de acasă.
1.B. O mare parte din activitate este acum în online, unde am identificat nevoia de știri și materiale obiective, echilibrate, constructive. Astfel că am lansat o noua secțiune, Forbes Forward, în cadrul căreia discutăm cu toate companiile din România – cum se adaptează, ce măsuri pregătesc, cum văd viitorul, cum își propun să supraviețuiască și chiar să crească. Este o secțiune care a avut mare succes de la început, așa că luni, 30 martie, lansăm și seria de evenimente digitale ForbesForward, unde Forbes va discuta cu oamenii de afaceri despre comunitatea de business din România, ce masuri iau și cum văd viitorul.2. Sunt vremuri grele pentru toți, inclusiv pentru print. Noi nu anulam edițiile print, am redus tirajele deoarece multe magazine de presă din malluri sunt închise și pentru a nu suprasolicita firmele de curierat în această perioadă. De asemenea, cititorii pot accesa Forbes, Forbes Life si Forbes Kids gratuit. Link-urile pentru aplicațiile în care se pot citi gratuit edițiile digitale ale Forbes România, Forbes Life și Forbes Kids sunt:
apps.apple.com/ro/app/forbes-romania/id1232551324 – pentru iOS
play.google.com/store/apps/details?id=com.magzter.forbesromania&hl=en – pentru Google Play
magzter.com/RO/BP-Publishing-Media/Forbes-Romania/Business/ – pentru varianta web
== Raluca Michailov, Director General BP Publishing Media ==
Acestea sunt răspunsurile primite până acum și se referă la principalele reviste glossy monitorizate aici pe blog.
Lasa un comentariu la acest articol sau un trackback de pe site-ul tau.
You can leave a comment, or trackback from your own site.
-->
Ți-a plăcut articolul? Votează-l!
Prinde și noutățile pe e-mail!