Nu te lasa pacalit(a) pe banii tai
Daca fiecare dintre noi ar putea sa-si spuna povestea lui din experientele la cumparaturi in magazinele din Romania, cred ca ar iesi un superb spectacol de stand-up comedy sau un film de groaza. Nu cred ca exista roman care sa nu aiba de povestit cate o patanie din magazine. Asta pentru ca viata in Romania e plina de surprize, ne tine mereu in priza si creierul antrenat pentru ca trebuie sa fii mereu pe faza. In tara noastra frumoasa trebuie sa fii mereu in stare de alerta pentru ca nu cumva cineva sa te pacaleasca, sa te fure sau sa profite de lipsa ta de atentie.
Asadar, din experienta proprie, am intocmit o lista cu cateva sfaturi de care sa tii cont cand mergi la cumparaturi.
- Pretul de la casa sa fie cel de la raft. Desi e imposibil sa retii preturile tuturor produselor din cosul tau de cumparaturi, macar grosso modo fii atent(a) la casa cand se scaneaza un produs. Intuitia si bunul tau simt te vor alerta cand vei observa un pret prea mare pentru ceea ce retinusesi tu ca ai vazut la raft. Doar te uiti la pretul de la raft, nu?
- Citeste ingredientele. Obligatoriu! Macar sa stii ce mananci. Inlocuieste de pe lista produsele ce contin acid citric (E 330) si glutamat monosodic (E 621). Macar atat.
- Ambalajul trebuie sa fie intact! Fara comentarii.
- Termenul de garantie. Obligatoriu trebuie verificat! Chiar daca insusi producatorul-mama sta langa tine la raft si se jura ca produsele lui sunt proaspete, uitate la termenul de garantie si estimeaza cam in cat timp vei consuma / folosi produsul respectiv.
- Verifica pliantele magazinului, poate gasesti promotii sau oferte care chiar te intereseaza si astfel poti sa faci ceva economii.
- Daca alegi sa platesti cu cardul, verifica ca suma de plata sa fie egala cu cea luata de pe card. Zerourile se pot adauga foarte usor, la fel si virgula poate fi deplasata din neatentia vanzatorului. Daca ceva e in neregula, semnaleaza imediat si nu semna nicio chitanta pana nu se clarifica lucrurile.
- Dupa ce achiti si aranjezi produsele in pungi, mai verifica odata bonul de casa inainte de a parasi magazinul. Vezi sa nu se fi strecurat acolo vreun produs pe care tu nu l-ai cumparat dar l-ai platit. (Asa am patit eu la un magazin Metro din Bucuresti in care casierita si-a trecut o geanta de piele pe bonul meu. Noroc ca am observat in timp util, uitandu-ma pe ecranul cu produse scanate. Cand i-am spus, nu a avut nicio reactie – a stornat produsul si atat. Deci nesimtirea nu are limite. Sau poate ca se gandea ca “Incercarea moarte n-are” … insa are consecinte!)
- Sfat pentru cand ajungi acasa: spala capacul dozelor de bere sau al conservelor inainte de a le desface. Nici nu stii ce animalute s-au plimbat pe el. La fel si cu pepenii, inainte de a-i pune in frigider. Iar fructele si legumele ar fi bine sa fie pastrate separat in pungi aerisite, pentru ca nu sunt suficient de curate sa fie pastrate langa restul alimentelor din frigider.
- Cat mai proaspat. Cauta pe rafturile cu produse alimentare marfa pusa mai in spate. Astfel ai sanse mai mari sa gasesti produse termene de garantie mai indepartate si ambalaje intacte. De regula, angajatii magazinului pun mai in fata produsele care expira mai repede si in spatele raftului marfa primita mai recent.
Astea sunt observatiile mele. Sper sa va fie utile!
Daca aveti si voi ceva de adaugat, va astept la comentat.
Spor la cumparaturi! |shopping|
Lasa un comentariu la acest articol sau un trackback de pe site-ul tau.
You can leave a comment, or trackback from your own site.
-->
Ți-a plăcut articolul? Votează-l!
Prinde și noutățile pe e-mail!
Da, sa stii ca asta e motto-ul lor : “Incercarea moarte n-are”. Cred ca mai este si “Nesimtirea nu are limite”. In general cand cumpar produse din supermarket-uri, mai ales lapte, mereu aleg pe cele de mai in spate care au ambalajul intact si ziua expirarii mai inderpartata. Mereu am vazut cutii cu lapte care erau expuse si expirau urmatoarea zi.
Intamplarea care imi vine repede in minte apropo de nesimtirea angajatilor s-a petrecut ultima data cand am fost sa imi cumpar ceva de ocazie. Am probat o bluza draguta, m-am decis sa o cumpar si de la cabina de proba ma indreptam spre casa cand deodata o vanzatoare de acolo mi-o smulge din mana (vorbind la telefon bineinteles – a vorbit la telefon in continuu , nici nu a bagat de seama ca sunt clienti in magazin). Am ramas muta cand am vazut ca o pune pe raft. Reactia ei a fost “Pai ce, vroiati sa o cumparati? E datoria mea sa nu se fure marfa.” M-am infuriat asa de tare, dar tot am cumparat bluza pentru ca mi-a placut mult si eram si in criza de timp. Mi-a parut rau ca in magazinele in care vanzatoarele au fost foarte dragute si serviabile nu am gasit ceva pe gustul meu. Dar e bine ca ma iexista si exemplare din acestea, poate o sa reuseasca sa le invete si pe celelalte cum sa se comporte.